Artık yeni bir Wiki alt yapımız var. Yakın zamanda bu panel sadece Firma Wiki olarak kullanılacaktır. Lütfen daha özgür bilgi için yeni Rastgelelik Wiki'yi destekleyin.



  • Oku
  • Yeni Ekle

Uzaylı Alfabesi Tasarlama

Diğer vikilerden daha özgür!

T

Bu madde başka bir dilden çevrilmektedir.

Makine, bot veya amatör kişi tarafından tercüme edilmiş olabilir. Yazım, anlatım ve ifade hataları görülebilir.

Bu madde makine çevirisidir. İngilizceden Türkçeye tercüme edilmiştir. Uzman kişi tarafından düzenlenmesi gerekmektedir.


Bir oyun dünyasının inanılırlığını ve atmosferini geliştirmenin harika bir yolu, onun için özel bir alfabe yapmaktır.

Uzaylı Alfabesi Tasarlama

Yazılı kelime her yerdedir ve dünyamızın nasıl göründüğünü ve hissettirdiğini önemli bir rol oynar. Eşsiz bir alfabe eşsiz bir oyun dünyası yaratmaya yardımcı olur.
Bir yazı tipi tasarlamayı deneyen herkes bunun ne kadar zor olduğunu bilir. Beynimiz, okunabilirlik akışındaki rahatsızlıklara karşı çok hassastır ve eğrilik veya çizgi kalınlığında yapılan her küçük değişiklik, zarafet ve beceriksizlik arasındaki fark anlamına gelebilir.

İyi haber şu ki, kurgusal bir alfabe tasarlarken kurallar çok daha gevşek ve çok eğlenceli olabilir. Ancak, bazı rastgele dalgalı çizgiler atmaktan daha fazlası var. Kısa bir süre önce Spryke için eksiksiz bir alfabe tasarladım ve sizi tüm süreç boyunca ele alacağım.
Oyununuza özel bir alfabe eklemenin faydaları
Öncelikle, oyununuz için özel bir alfabe tasarlamak isteyebileceğiniz bazı nedenlere bir göz atalım.

Yazılı dil kültürün temel bir bileşenidir (sözlü kültürlerde bulunmaması bile bunların temel bileşenidir). Dünyanızın kendi yaşam, nefes kültürü gibi hissetmesini istiyorsanız, o zaman yazı dilini düşünmeniz gerekir.
Oyununuz bir fantezi veya bilim kurgu dünyasında ayarlanmışsa, karakterleriniz muhtemelen İngilizce konuşmuyor / yazmıyor. Hangi soruya yalvarır: ne konuşuyor / yazıyorlar?
Oyununuz kurgusal bir bugünkü ülkede ise, ısmarlama bir alfabe, ülkenizi benzersiz hissettirmek için biraz çaba harcadığınızı gösteriyor, sadece bir sürü genel ırksal klişeyi tembelleştirmek yerine, sadece Sebep ve Far Cry dizi.
Alfabenizi bir tür kod olarak kullanabilir ve oyuncuları deşifre etmeyi denemeye teşvik edebilirsiniz. Etrafında bile bulmacaları dayandırabilirsin.
Kurgusal bir alfabe, dünyanızı reklam panoları, işaretler ve sloganlarla, bu reklam panoları, işaretler ve sloganlar için akılda kalıcı ve ikna edici içerik yazmak zorunda kalmadan doldurabileceğiniz anlamına gelir.
Oyununuzda bir dizi farklı kültür / ırk / tür varsa, karakterlerin mevcut olmasa bile, birden fazla alfabe kullanmak aralarında ayrım yapmak için iyi bir yol olacaktır. Örneğin, eski bir runedeki yazıtlar, uzun süredir devam eden bir yabancı ırkın varlığını gösterebilirken, boş bir uzay gemisindeki metin, bir düşmana ait olduğunu vurgulayabilir.
Ismarlama bir alfabe tasarlamak eğlencelidir!
Bir alfabenin estetik ve işlevsel yönleri, yaratıcıları, formları doğal olarak ev kültürünün özelliklerinden kaynaklanır.

Bu eski alfabeyi ele alalım, örneğin:
Picture

Adım 1: Oyun dünyasının kültürünü düşünün

Esas olarak sağlam, erkeksi şekillerden oluşan bu glifler, sadece yazılı olmaktan ziyade neredeyse tasarlanmış görünmelerini sağlayan boyut ve şekil ekonomisinin tekdüzeliğine sahiptir. Sağlam, dik, verimlidirler.

Bu alfabe ile değerlendirildiğinde, düzen, güç ve yapıya değer veren pragmatik, katı bir kültür tarafından yaratıldığı düşünülebilir. Ve aslında, bu eski Romalıların yarı kötü bir tanımı değil.

Şimdi bu karakterlere başka bir antik alfabeden bakın:
Bunlar Latin karakterlerinin tutumlu ve simetrisinden yoksundur ve çok daha karmaşık, karmaşık ve floatidir. Bunları yaratan kültürün sofistike, zanaatkarlık ve nüansa değer veren kültür olduğu varsayılabilir.

Şimdi üçüncü bir antik alfabeyi inceleyin:
Picture
Bu tırtıklı, dikenli şekiller ne Latin harflerinin dengesine ve yapısına ne de Çinli harflerin zarafetine ve karmaşıklığına sahip değildir. Bunun yerine, agresif, neredeyse vahşi bir ortam yaratırlar. Ve böylece; onlar Dovahzul alfabesi: Skyrim ejderhalarının eski dili.

Oyununuzun alfabesi, kitlenizi oyun dünyası hakkında bilgilendirebilir. Alfabeniz ilginç, sıkıcı, karmaşık veya anlamsız görünüyorsa oyununuzun sakinleri ilginç, sıkıcı, karmaşık veya anlamsız görünecektir. Bunu kendi yararınıza kullanın ve iletilmesini istediğiniz iletiyi ilettiğinden emin olun.
Picture
2. Adım: Gameworld'ün teknolojisini düşünün
Serin ve biraz düşmanca görünmenin yanı sıra, yukarıdaki ejderha alfabesinin esas olarak uzun ağır eğik çizgilerden oluşmasının başka bir nedeni var: Ejderhalar tarafından oyulmuştur. Ejderhaların kalemleri, fırçaları veya keskileri yoktu, pençeleri ve Bethesda'daki akıllı tasarımcılar bunu dikkate aldı.

Skyrim'in mezarlarını yağmalarken bilinçli olarak bu lojistiği düşünmemiş olabilirsiniz, ancak muhtemelen bilinçsizce bir düzeyde fark etmişsinizdir. Bethesda mürettebatı sadece alfabenin kişiliğini değil aynı zamanda lojistiğini de göz önünde bulundurarak doğru hissettiren bir alfabe tasarladı.

Başarılı bir alfabeyi etkileyebilecek çeşitli teknolojik faktörler vardır. Bu Anglo-Sakson runeleri genellikle tahtaya oyulmuştur, bu nedenle eğrilerden ve yatay çizgilerden kaçınırlar (düz çizgiler oymak daha kolaydı ve yatay çizgiler ahşap tahılda sıkışıp ahşabı bölebilirdi):
Picture
Tersine, Sri Lanka'nın bu muhteşem Sinhala alfabesi düz çizgileri ve köşeleri önler. Sinhala kırılgan palmiye yaprağı kağıdına yazılmıştır ve keskin köşeler yırtılmaya neden olurdu.
Picture
Gördüğünüz gibi, teknolojik düşünceler gliflerinizin görünümü üzerinde derin bir etkiye sahip olabilir. Teknolojik lojistiğe dikkat etmek sadece alfabenizi daha inandırıcı yapmakla kalmaz, aynı zamanda heyecan verici bir estetik yöne götürebilir.

Düşünülmesi gereken bazı şeyler:
Oyununuzdaki insanlar / yaratıklar ile yazmak için hangi araçları kullanırdı?
Hangi yüzeyleri kullanırlardı?
Zanaatkârlığı artıracak bol bir kültüre sahipler mi?
Tehlikeli bir dünyada mı yaşıyorlar ve aceleyle yazması kolay minimalist bir alfabe mi kullanıyorlar?

Spryke uzak bir gezegen bilim kurgu ortamında yer alıyor, bu yüzden alfabemin biraz modern görünmesi gerekiyordu (tıpkı günümüz dünyasında olduğu gibi çoğu zaman hassas makineler tarafından işleneceği gibi). Ayrıca, oyunun çizgi film havasına uymak için eğlenceli bir unsur korurken, yabancı ve yabancı olmanız gerekir.

3. Adım: Araştırma

Dünya'da bir sürü yazı sistemi var - muhtemelen düşündüğünüzden daha fazla. Kendinizin nasıl görüneceği hakkında fikir edinmek için bunlardan birkaçına bakın.

Picture
En sevdiğim alfabelerden biri bu Mkhedruli alfabesi (Gürcistan'dan)
Picture
Bir diğer favori de Etiyopyalı sponsor çocuğumdan elle yazılmış bir mektupta gördüğüm Ge'ez (Amharca) alfabesi. Daha önce hiç görmemiştim ve ne kadar güzel ve sıradışı olduğunu sevmiştim.
Bu yüzden biraz araştırma yapın ve fikir edinin. Farklı tasarım çözümlerini kullanabildikleri için, mümkün olduğunda farklı yazı tiplerini kontrol etmeyi unutmayın. Sonuçta, geleneksel bir Japon parşömeni Tokyo şehir merkezlerine göre oldukça farklı bir estetiğe sahip olacak.

Ama eğer benim gibiyseniz, ilham sadece birkaç santimetre uzakta!
Picture

4. Adım: Öğelerinizi seçin

Her iki kolum da eski bir Slav alfabesi olan Glagolitik'te yazılmış bir dua ile dövülmüş. Kullanışlı! Açıkçası, bu alfabe için bir yakınlığım var ve bu yüzden başlangıç ​​noktam olarak seçtiğim.
Çoğu yazı sistemi, çeşitli kombinasyonlarda sadece birkaç yapı taşı kullanılarak inşa edilmiştir. Herhangi bir karakter tasarlamaya başlamadan önce yapı taşlarınızı seçmek iyi bir fikirdir. Bu, yerel alfabenizin şekillerine çok fazla güvenmekten korurken, uyumlu bir tasarım oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Alfabenizin estetiğinin omurgasını oluşturacak birkaç uygun şekil seçin. Gerekirse mevcut alfabeleri ilham almak için incelemeyi unutmayın.

Spryke'nin alfabesi biraz çizgi film gibi görünmeli ve uzaylı bir yarışa ait gibi. Glagolitik'in başlangıç ​​noktası aslında oldukça iyi bir seçim, çünkü benzersiz görünüyor ve uzun zaman önce kullanımdan çıkmış olan modern gözlere oldukça yabancı görünüyor. Buna ek olarak, içi boş çemberi ve eşkenar üçgen motifleri, ona istenen çizgi film ortamımla iyi uyan belirli bir geometrik görünüm kazandırır. Alfabemi biraz daha ileri teknoloji görünümlü hale getirmek için düz çizgilere ve hassas açılara odaklandım.
Picture
Temel unsurlarımın eşkenar üçgenler (3 boyut), daireler (2 boyut) ve 45, 60, 90 ve 120 derecelik açılar olduğuna karar verdim

5. Adım: Kağıt

Daha sonra, bu elemanları, gittikçe Glagolitik alfabeme (yani kollarıma bakarken) atıfta bulunan birkaç sayfanın karakterlerini çizmek için kullandım. Bazı karakterler iyi görünüyordu, diğerleri emildi ve çoğu tatlı yerlerini bulmak için birkaç tekrar aldı.
Picture

6. Adım: Vektörleştirin ve sonlandırın

Kağıt üzerinde bir sürü karakterim olduğunda, onlardan geri döndüm ve en çok söz veren 40 ya da daha fazla daire çizdim. Bunları vektör şekli araçlarını kullanarak Photoshop'a taşıdım (Elbette Illustrator veya başka bir yazılım kullanabilirsiniz). Bol ince ayar ve yinelemeden sonra, alfabem sonunda şekillendi. Toplamda 52 bitmiş karakter oluşturmuştum:
Picture
Karakterleriniz üzerinde çalışırken göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar:
Çizgi kalınlığını olabildiğince tutarlı tutun
Belirli bir karakter bunu gerektiriyorsa, elbette çekirdek şekillerinizden, açılardan ve çizgi kalınlıklarından sapabilirsiniz. Onlardan düşüncesizce veya kazayla sapmayın.
Tüm tasarımlarda olduğu gibi, sır da yinelemede, yinelemede, yinelemedir.
Tüm tasarımlarınızı ters çevirin veya döndürün - bu şekilde daha iyi görünebilirler
Alfabenizin ağırlığının nasıl hissedeceğine karar verin. Karakterleriniz Latin gibi aşağıya doğru topraklanacak mı, İbranice gibi cennete doğru mı çekilecek yoksa Çin gibi ağırlıksız mı süzülecek? Madeni ağırlıksız bir şekilde ortalamayı seçtim, çünkü bu onları daha dijital, uzaylı ve kendine yeten hissettirdi.
Büyük / küçük harfleri, iş yükünüzü iki katına çıkaracağından, bunun için gerçekten iyi bir nedeniniz varsa yapın. Birçok gerçek dünya alfabesinde sadece bir durum vardır.

Adım 7: Noktalama İşaretleri

Noktalama işaretlerini unuttun, değil mi? Bizim amaçlarımız için, yapısal ve empatik diyeceğim iki noktalama işareti vardır.

Yapısal noktalama işaretleri - virgül, tire ve noktalı virgül gibi şeyler - cümleleri doğru şekilde düzenleyerek okunabilirliğe yardımcı olur; burada buna gerçekten ihtiyacımız yok, çünkü kurgusal metnimiz zaten okunamayacak. Alfabenize dahil etmekten çekinmeyin, ekleyebileceği gibi: görsel ilgi, özgünlük, çeşitlilik.

Empatik noktalama, "başka bir yerden" kelimelerinin önemli olduğunu veya önemli olduklarını belirterek bir cümlenin bağlamını vurgular! Belirsiz noktalama belirsizliği vurgulamak için bile kullanılabilir mi? Ya da belki de ............................................. sessizlik?
Noktalama işaretlerine ihtiyacınız olup olmadığı tamamen size ve oyununuzun ayrıntılarına bağlıdır. Spryke'nin yapısal noktalamaya gerek duymayacağına, ancak bazı noktalama işaretlerinden yararlanabileceğine karar verdim.

Empatik noktalama işaretlerini kullanmayı seçerseniz, alfabenizin geri kalanı olmasa bile, izleyiciniz tarafından bir şekilde deşifre edilebilir hale getirmelisiniz. "?" Yerine soru işareti simgesi icat etmenin bir anlamı yok. insanlar bunun başka bir mektup olduğunu düşünürlerse.

Bununla başa çıkmanın birkaç yolu vardır:
Oyununuzun sakinleri günümüz insanlarıysa, sadece İngilizce noktalama işaretlerini kullanmak uygun olabilir, çünkü günümüzde Latin olmayan bazı diller de bunları kullanır.
İngilizce noktalama işaretlerinin yaratıcı varyasyonlarını biraz orijinal, ancak yine de anlaşılabilir gibi kullanabilirsiniz.
Noktalama işaretlerini tamamen ortadan kaldırabilir ve renk, boşluk, italik, kalın, alt çizgi ve boyut gibi belirli kelimeleri vurgulamak için diğer yöntemlere güvenebilirsiniz.
Noktalama işaretlerinizi harflerinizden o kadar farklı gösterebilirsiniz ki ikisini yanlış anlayamazsınız.

Son seçenekle gittim ve üç farklı noktalama işareti yaptım. Oyuncularım tam olarak ne anlama geldiklerini bilmiyorlar, ancak işaretler bir çeşit vurgu ima ettiklerini açıkça gösterecek kadar göze çarpmalıdır. Eşsiz tasarımları, yükseltilmiş konumları ve diğer karakterlerin parantez gibi topaklanması bu konuda yardımcı olmalıdır.
Picture

 

Adım 8: Rakamlar

Empatik noktalama işaretlerinde olduğu gibi, rakamların harflerinizden görsel olarak farklı olması gerekir. Bunu iki şekilde başardım. İlk olarak, onları daha küçük ve daha homojen yaptım. İkincisi, onları farklı şekillerden inşa ettim. Tamamen daireler, üçgenler ve düz çizgilerden yapılmış harflerden farklı bir görünüm vermek için münhasıran yaylar (dairelerin eksik kısımları) kullandım.
Picture

Adım 9: Yazı Tipleri

Bunu küçük bir ev ofisinde yazıyorum, ancak sandalyemden bile çıkmadan 20'den fazla farklı yazı tipini görebiliyorum: bilgisayar ekranlarımın birkaçında, hemen hemen her cihazın logosunda farklı bir yazı tipi ve bilgisayar donanım parçası odası ve masamda eski bir tasarı üzerinde birkaç. Nerede olursanız olun, etrafınızda da birçok yazı tipi bulacağınıza eminim.

Dünyamız farklı yazı tipleriyle dolu ve her şey birden bire yazılmışsa işler tuhaf görünür. Yani oyun dünyasında muhtemelen birkaç yazı tipi olmalı. Yeni yazı tipleri oluşturmak, karakterlerinizi icat etmek kadar zaman alıcı olmayacaktır, ancak yine de işe yarayacaktır. Belirli kullanım durumlarını göz önünde bulundurarak birkaç yazı tipi oluşturmanızı öneririm.

Dört tane yaptım:
İnce, düzgün çizgi ağırlığı nedeniyle küçük boyutlarda iyi çalışan orijinal yazı tipim.
Bina işaretleri veya makine gibi daha büyük kullanımlar için uygun daha cesur olanı. Daha yumuşak, daha cesur bir görünüm vermek için çeşitli üçgenlere ve çizgilere hafif eğrilik ekledim.
Grafiti, mağara resimleri, vb. İçin kaba, karalanmış bir versiyon. Bu, raster biçimindeki tek versiyondu.
Reklamlarda, neon tabelalarda ve benzerlerinde kullanım için eğlenceli, stilize edilmiş bir varyant. Daha dostça bir görünüm vermek için, keskin köşeleri ortadan kaldırdım ve çeşitli karakterlerin konfigürasyonlarını değiştirdim, böylece çeşitli elemanlar arasındaki beyaz boşluk gevşek kaldı.

Picture

Madde değeri: 9440

Uzaylı Alfabesi Tasarlama: Katkılar

Bu alan maddeye ait ek katkıları içerir.

Henüz bu maddeye katkı sağlanmamıştır. Maddeye katkı sağlayarak gelişmesine yardımcı olabilirsiniz.
Lütfen bu alana yorum, tartışma konusu ve reklam eklemeyiniz. Görüş ve önerilerinizi "Tartışma" bölümüne ekleyebilirsiniz.

Toplam Katkı Sayısı: 0
avatar

Tartışma

| Anahtar Kelimeler: uzaylı alfabesi yapma, Uzaylı Alfabesi Tasarlama Okunma: 944 | Güncellik: 13.08.2020 | Değer: 0.0/0

Madde Başlığı: Uzaylı Alfabesi Tasarlama
Madde Kimliği: 1594632610
Sayfa Kimlik Kodu: 127
Robotların İndekslemesi: İzin Veriliyor (Varsayılan).
Son değişikliği görüntüleyen kullanıcı sayısı: 944
Rastgelelik Viki Öğe Kimliği: RW1274entry
Madde Kategori ve Grupları: Kategori / Alan / Bölüm; Dil-Alfabe-Dilbilim
Madde Şablonu: Başka dilden çevrilmekte
Madde Dili: Türkçe
Sayfa Dili: Türkçe
Madde Oluşum Tarihi: 13.07.2020
Katkı Sayısı: 0
Tabii Sunucu ve Veri: Rastgelelik Arama Motoru > WB Alt Sistemi / R-uNet alt yapısı.
Sürüm: 1.4-127
Kalıcı Madde Adı: Uzaylı Alfabesi Tasarlama
Kalıcı Madde Sayfa URL: http://wb.rastgelelik.com/uzayli-alfabesi-tasarlama
Belge URL: Henüz bir belge eklenmemiş.
Diğer Sosyal Ağlarda Paylaşım:
RSS Bağlantısı: https://sonosmanli.ucoz.org/viki/rss/
Madde Resmi+URL: Görsel materyal eklenmemiş.

"Uzaylı Alfabesi Tasarlama" isimli bu maddeye katkı sağlayarak gelişimine yardımcı olabilirsiniz.